12 Ocak 2011 Çarşamba

ali nazik

        Patlıcanın en sevdiğim halidir...Yazın sonunda mutlaka fırına bir miktar gönderir közletirim. Ayıklayıp buzluğa koyunca, kışın hazır ve güzel bir lezzet oluyor. Patlıcanla ilgili daha önce "sebze"  bölümünde bilgi verdiğim için tekrar yapmadım.

Ama ismi ile ilgili hikayeyi herkesin merak ettiğini tahmin ediyorum. Sefere çıkan Yavuz Sultan Selim Antep'ten geçer. Antep'e has yemeklerin sunulduğu sofrada Alinazik de vardır. Yemeği çok beğenen sultan bu yemeği kim yaptı anlamında:
- Bu yemeği hangi "eli nazik" yaptı ? diye sorar
     Yemeğin adı önce "eli nazik" sonra da " ali nazik" olarak değişir ve böyle anılmaya başlanır.




malzeme:
* 300-400 gr közlenmiş, temizlenmiş patlıcan
* süzme yoğurt
* 3-4 diş sarmısak
* tuz
* kırmızı biber 
* sıvı yağ
* 200-300 gr kıyma


yapılışı:

* Közlenmiş patlıcanı dolaptan bir gün önceden indirip buzu çözüldükten sonra bir miktar kaynamış su döküp üzerine, süzüyorum ki tazelenmiş oluyor.
* Patlıcanı ince ince doğrayıp hafif ısıda teflon tavada birazcık ısıtıp soğumaya bırakıyorum.
* Soğuyan patlıcana, kıvamı akışkan haline getirilmiş süzme yoğurt  yoğurt, (ezilmiş) sarmısak, tuzu eklenip karıştırılır, servis tabağına alınır.
* Daha sonra bir kenarda kıymayı kavurup, sıvı yağını ekledikten sonra, toz kırmızı biberle renklendiriyoruz.
* Kıymamızı tam servise başlayacağında hazırlamak yada ısıtmak gerekir. Yoğurdun üzerinde donmasını istemeyiz. Onun için resmi de henüz kıymasını servis yapmadan önce çekmiştim.
* Kıyma yerine adana veya kuşbaşı ile servis yapan restauranlar vardır.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder